A féktárcsa munkafelületén és bizonyos részein korrózió kialakulásának
nyomai láthatóak.
A jelenség kialakulása és tünetei
A féktárcsa munkafelületének korrodálása miatt előfordulhat, hogy a fékezés
közben változik a fékezés erőssége és ideje, annak ellenére, hogy a
fékpedálra állandó erőt gyakorlunk. A fékező hatás nem egyenletesen
változik, így a gumiabroncs felületén is egyenetlen a fékezőerő. Ebből
adódhat még a fékezés folyamán a fékekből kitörő kellemetlen hang is.
A féktárcsák folyamatos korróziónak vannak kitéve. Vékony rétegben
kialakulhat rozsdásodás esős időben használat közben is, de hosszabb ideig
tartó használaton kívüli állapotban - akár hosszabb, fékezés nélküli utazás
közben is, kifejezetten télen, hóval borított utakon. Az autó leállítását
követően a féktárcsákon vékony rétegben mindig kialakulhat korrózió. A
pihenőidőtől függően nő a rozsda vastagsága. Ez a felület csak néhány
fékezést követően tisztul meg, de ez idő alatt a fékező hatás változékony
lesz, mivel a fékezések közben nem egyenletesen tisztul a féktárcsa, így a
féktárcsa felülete változó vastagságú.